Změnit legislativu dostavby dopravní infrastruktury

Autor: MěV KSČM Brno <kscm(at)kscm-brno.cz>, Téma: Aktuality a novinky, Vydáno dne: 26. 05. 2010

Po zjednodušení legislativy a efektivní přípravě rozvojových staveb dopravní infrastruktury jako klíči v řešení nezaměstnanosti a tvorby nových pracovních míst - volal na tiskové konferenci oblastní lídr ODS Blansko poslanec František Sivera.

Slíbil zjednodušení legislativního postředí, aby se konečně pohnuly kvůli stále novým zádrhelům mnoho let odkládané stavby dopravního spojení Brno –  Vídeň (E52), Brno – Moravská Třebová (R43), Břeclav – Hulín (R55), rozšíření silnice Pohořelice-Znojmo či řešení železničního koridoru při průjezdu Brnem. Tedy, aby se řešely připomínky v jednom konkétním územním řízení a nikoliv v řadě dalších.

Kandidát KSČM na senátora za Blanensko, předseda klubu jihomoravských krajských komunistických zastupitelů Stanislav Navrkal se pozastavil nad Siverovým vyjádřením slovy: »Způsob, jakým tento zástupce ODS vybízí lidi, aby jej volili i na příštího poslance, mě přiměl k myšlence: Z mého pohledu, pane poslanče, nestačí pouze usilovat nebo pouze podporovat. Jste ve straně, která vládla, dokonce i na ministestvu dopravy. Pokud někde vládnu, pak mám za řízenou organizaci zodpovědnost a je nutné především pracovat, především konat! Je úsměvné, že až po tak dlouhé době chcete zprůhlednit výběrová řízení s vyloučením možností uzavírat dodatky na výši ceny stavby. To přece od prvopočátku ošetřil zákon o zadávání veřejných zakázek! A hádejte, kdo získává ve výběrových řízeních nejvíce zakázek především na dopravní stavby?«

Václav Žalud