Chce hodit "vidle" do přestavby ŽUB

Autor: MěV KSČM Brno <kscm(at)kscm-brno.cz>, Téma: Z novinářského bloku Václava Žaluda, Vydáno dne: 11. 07. 2018

BRNO - Ministr dopravy ČR Dan Ťok předložil Vládě ČR návrh schválit modernizaci Železničního uzlu Brno bez připojeného klíčového návrhu stavby železničního průtahu pod městem, tedy tzv. severojižního kolejového diametru (SJKD).

Politické hnutí Žít Brno vyzvalo Radu města Brna ústy svých lídrů Matěje Hollana a Barbory Antonové, aby odmítlo tento postup ministra dopravy a přimělo vládu, aby přikázala Danu Ťokovi vrátit stavbu severojižního diametru za státní peníze do kompletu jako nedílnou součást modernizace Železničního uzlu Brno.

Dle Hollana a Antonové Zastupitelstvo města Brna rozhodlo o souběžné výstavbě hlavního vlakového nádraží v odsunuté poloze U řeky a souvisejícího severojižního kolejového diametru. Bez diametru je prý nutné odsun nádraží odmítnout a stavbě zabránit. Podle Hollana když brněnské zastupitelstvo odmítlo stavby Nové městské třídy kolem nového vlakového nádraží, nebude mít nové nádraží dostatečnou obsluhu cestujících městskou hromadnou dopravou a vnitroměstský transport bude dál kolabovat. Prý není dostatečně řešeno ani riziko z křížení osobní a nákladní vlakové dopravy na území města Brna.

Jak řešení tohoto problému vidí opoziční brněnští zastupitelé za KSČM? Předseda komunistického klubu brněnské samosprávy Martin Říha doplnil: "Za klub KSČM musím poznamenat, že jsme proti jakýmkoliv obstrukcím. Přestavba ŽUB je priorita a záležitost Severojižního kolejového diametru je v současné době podružná. Vše lze řešit v průběhu plánování a vlastní realizace. Vše bude záležet na politické vůli! Jasně se ukazuje, kdo chce hodit "vidle " do projektu, který posune Brno mezi metropole významného středoevropského regionu," zdůraznil Říha.

Na budování všeho naráz stát nemá dostatek finančních prostředků. Lze postupovat postupně po dílčích etapách. Nikoliv s vizí, že, když nelze všechno současně, tak nebude nic!

(vž)